'JİTEM davasındaki haksızlığa son verin'
'JİTEM davasındaki haksızlığa son verin'
Dayikên Şemiyê (Cumartesi Anneleri) eyleminde, 90'lı yıllarda katledilen Necat Acu, Abdullah Acu ve Ömer Candoruk'un akıbetleri soruldu. Ömer Candoruk'un eşi Hanım Candoruk, JİTEM davasında eşini katledenlerin cezalandırılmamalarına tepki göstererek, mahkemenin haksızlığa son vermesini istedi.
'Mahkemenin bu haksızlığa son vermesi lazım'
Ardından söz alan faili meçhul cinayete kurban giden Ömer Candoruk'un eşi Hanım Candoruk, Diyarbakır'da görülen JİTEM davasında eşini katledenlerin mahkemede her şeyi devlet için yaptıkların, yanlış bir şey yapmadıkların dile getirdiklerini belirterek, JİTEM'cilerin cezalandırılmamalarına tepki gösterdi. Candoruk, "Bedran, Hıdır, Hâkim ve Cemal binbaşı eşimi Silopi ile Cizre arasındaki yolda yolcuları ile yakalayıp, öldürdü. Eşim taksicilik yapıyordu. Eşimi ve onunla bulunan yolcuları da öldürdüler. Eşimi öldürdükten sonra JİTEM elemanları, Cizre sokaklarında eşimin arabası ile dolaşıyorlardı bunu herkes biliyor. Bu haksızlığa mahkemenin bir son vermesi lazım. Bizler de insanız her mahkeme gidiyoruz ve her defasında cezaları verilmiyor. Biz anaların acıları bir nebze de olsa biraz diner yapılan suç ortada, masum insanlar katledildi. Yıllardır verdiğimiz mücadeleden asla vazgeçmeyeceğiz. Kanımızın son damlasında kadar adalet arayışında olacağız" diye konuştu.
Konuşmaların ardından kayıp yakınları, 5 dakikalık oturma eylemi gerçekleştirdi. DİHA