Yüksekova Güncel

Kilis'te kimyasal silah alarmı iddiası!

Güncel

Suriye sınırına yakın illerden biri olan Kilis'te çalışan A.D. isimli sağlık çalışanı, can güvenliği ve bulaşıcı hastalık tehditi altında çalıştıklarını belireterek, "En son yaşanılan sıkıntı ise kimyasal silah kullanılabileceği söylentileridir.

 Bölgede bununla ilgili bir hareketlenme söz konusudur. Birçok kurumda bu durum konuşuluyor. Özellikle hastanelerde böyle bir durumda neler yapılabileceği, nasıl önlem alınabileceği ile ilgili hazırlıklar yapılıyor" dedi. 

Suriye'de yaşanan iç savaşta kimyasal silah kullanılacağı iddiaları üzerine sınıra yakın illerden biri olan Kilis'te hazırlıkların yapıldığı ileri sürüldü. Çalıştığı yer ile isminin açıklanmasını istemeyen A.D. isimli sağlık çalışanı, Suriye'de gelişebilecek olası duruma karşı Türkiye'nin müdahale edebilmek için zemin hazırladığını belirterek, "En son yaşanılan sıkıntı ise kimyasal silah kullanılabileceği söylentileridir. Bölgede bununla ilgili bir hareketlenme söz konusudur. Birçok kurumda bu durum konuşuluyor. Özellikle hastanelerde böyle bir durumda neler yapılabileceği, nasıl önlem alınabileceği ile ilgili hazırlıklar yapılıyor" iddiasında bulundu.

Suriye'de yaşanan savaşın Türkiye ve bölgede bulunan sınır illerine yansıdığını belirten A.D., özellikle Kilis'te, kimyasal silah atılacakmış gibi bir hava yaratıldığını söyledi. Çatışmalarda yaralanan Özgür Suriye Ordusu (ÖSO) mensuplarının Kilis ve Antep'de bulunan hastanelerde tedavi edildiği için yaşanılan iş yoğunluğunun sağlık çalışanları üzerinde çok ciddi bir psikolojik tahribat yaratığını kaydeden A.D., bu durumu yaklaşık 15 aydan bu yana yaşadıklarını aktardı. Son dönemlerde bu durumun arttığını ifade eden A.D., hastanelere günde en az 15-20 yaralının geldiğini söyledi. A.D. Kilis'teki sağlık çalışanlarının Türkiye ortalamasının üstünde vaka gördüğünü ve bunun psikolojilerini etkilediğini belirterek, sağlık çalışanlarının fiziksel olarak güvencesiz bir ortamda çalışmak zorunda bırakıldığına dikkat çekti. A.D., "Sağlık emekçilerinin şu anda bir çok sıkıntıları artmış durumdadır. Dilini bilmediğimiz insanları tedavi etmekte zorlanıyoruz. Gelen insanların çok büyük beklentileri oluyor ve bunları mecburen yapmamız gerektiğini söylüyorlar. Gelen yaralılar savaş malzemeleriyle geliyor. Ve onlarla birlikte gelenler hiç aranmadan hastaneye alınıyor. Bu durum bizlerin her an korku içinde yaşamamıza neden oluyor" diyerek, sağlık personellerinin çalışma koşullarına dikkat çekti. 

Bulaşıcı hastalık uyarısı 


Durumun böyle gitmesi halinde yaz aylarının başlamasıyla birlikte bulaşıcı hastalıkların da artacağına işaret eden A.D., şöyle devam etti: "Ayrıca gelen insanlarda Hepatit B ve C gibi bulaşıcı hastalıkların yoğun olması, bizleri riske atmaktadır. Kızamık hastalığında artış oldu. Neredeyse Türkiye'de sıfıra indirilen Kızamık bu durumla beraber baş gösterdi." DİHA
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.