Yüksekova Güncel

'Okulda cemaat tekelleşmesi yaşanıyor'

Güncel

Antep Üniversitesi'nde Gazetecilik, Sinema-TV ve Hukuk bölümlerinde okuyan öğrenciler, kendilerine ait bölüm binası yapılmadığı için sorunlar yaşadıklarını belirtirken, üniversite yönetiminin sadece İlahiyat Fakültesi için bina yapmasını, "Cemaat tekelleşmesi" olarak değerlendirdi. Öğrenciler, bir an önce sorunlarının çözülmesini istedi.

 Antep Üniversitesi'nde Gazetecilik, Sinema-TV ve Hukuk bölümlerinde okuyan öğrenciler, kendilerine ait bölüm binaları yapılmadığı için birçok sıkıntı ile karşı karşıya kalıyor. Öğrenciler, kendi bölümlerine ait bina olmadığı için amfi salonu ve kimi zaman ise bahçe de ders görmek zorunda kalıyor. Üniversite yönetiminin sadece İlahiyat Fakültesi'ni yapma kararını, "Cemaat tekelleşmesi" olarak değerlendiren öğrenciler, bölümlerinin İlahiyat Fakültesi'nden önce açılmasına rağmen İlahiyat Fakültesi'nin binasının yapıldığını, ancak kendi bölüm binalarının yapılmadığını belirtti. 

'Eğitim adına ilerleme göremedik' 

Antep Üniversitesi yönetiminin cemaate yakınlığıyla bilenen kadrolardan oluştuğu için İlahiyat Fakültesi'ne ağırlık verdiğini dile getiren Hukuk Fakültesi öğrencisi Hakim Hizan, ülkede bulunan üniversitelerde ne tür bilim dışı bir etkinlik varsa gerçekleştiğini kaydetti. Üniversitelerde hak gasplarının başını alıp gittiği bir ortamda bu tür durumların şaşırtıcı olmadığını belirten Hizan, şunları ifade etti: "Şu anda farklı bir bölümde ders görüyoruz. 2 yıldır bu bölüm açılmış durumda. Ama eğitim adına hiçbir ilerleme göremedik. Daha önce bölüm başkanlığıyla bu konuda görüştük. Aktardığımız sorunlar için 'tamam' dedi. Ama Hukuk Fakültesi öğrenci sayısı onlardan çok fazla olmasına rağmen gidip İlahiyat Fakültesi yaptırıyorlar. Nerdeyse her gün sınıfımız olmadığı için gidip amfi salonunda ders görüyoruz. Bazen oda dolu olduğu için çıkıp bahçede ders görüyoruz. Bazı akademisyenler de buna karşı çıktı. Ama daha sorun çözülemedi." 

'Bilim yuvalarını cemaat yuvalarına dönüştürmeye çalışıyorlar' 

İlahiyat Fakültesi'nin Antep'te bulunan ve cemaat kökenli olduğu için Sani Konukoğlu (SANKO) Şirketi tarafından yapıldığını belirten Gazetecilik Bölüm öğrencisi Hacı Bişkin ise, bu tür durumlarla beraber üniversitelerdeki eğitim anlayışının nereye kaydırıldığına işaret ederek, tepkisini dile getirdi. Bişkin, bilim yuvaları diye adlandırılan eğitim kurumlarının cemaat yuvalarına dönüştürmeye çalıştıklarını belirterek, "Artık eğitim adına ne gerçekleştiriliyor anlayamıyorsunuz. Bizim bölüm başkanlığı da 'Çok fazla talep var. Üniversite yönetimi bunu karşılayamıyor' diyordu. Ama bir baktık İlahiyat Fakültesi öğrencileri için 2-3 katlı, masrafı çok olan bir bina yapıyorlar. Meğer sonra öğrendik cemaatçi üniversite ve SANKO birleşmiş okulda bina yaptırıyorlar. Okulda tekelleşme yaratıyorlar. SANKO onlara para veriyor. Onlar da SANKO'ya kalifiye eleman veriyor" diye konuştu.

İmza kampanyası başlatılacak 

Sinema-TV bölüm öğrencisi Naim Demir de bölümlerinin İlahiyat Fakültesi'nden 3 yıl önce açıldığını söyledi. 3 yıldır farklı bir bölümde ders gördüklerini aktaran Demir, İlahiyat Fakültesi binasının hemen yapılmaya başlandığını dile getirerek, konu hakkında kamuoyu oluşturmaya çalıştıklarını belirtti. Demir, kendi bölümlerinin yapılması için üniversitede imza kampanyası başlatacaklarını söyledi.DİHA
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.