'Sürecin sorumluluğunun bilincindeyiz'
'Sürecin sorumluluğunun bilincindeyiz'
Diyarbakır'da DÖDEF tarafından gerçekleştirilen konferansa Dicle Üniversitesi'nden katılan Serhıldan Tanrıverdi, PKK Lideri Abdullah Öcalan'ın okunan mesajında gençlerin durumuna da dikkat çekildiğini belirterek, Kürt gençleri olarak görev ve sorumluluklarının bilincinde olduklarını söyledi.
Demokratik Öğrenci Dernekleri Fedarasyonu (DÖDEF) tarafından Diyarbakır’da bölge ve Türkiye’den 50 üniversiteden 300 delegenin katılımı ile “Örgütlü gençlikle özgür geleceğe” şiarıyla gerçekleştirilen konferansa katılan öğrenciler, PKK Lideri Abdullah Öcalan'ın çağrısıyla Türkiye'de başlayan süreci değerlendirdi. Dicle Üniversitesi öğrencisi Serhıldan Tanrıverdi, PKK Lideri Abdullah Öcalan'ın açıklamasından sonra sürecin hızlı bir şekilde geliştiğini söyledi. Öcalan'ın verdiği mesajda gençlerin durumuna da dikkat çektiğini dile getiren Tanrıverdi, "Önderliğimiz mesajında dedi ki 'gerilla güçlerimiz sınır dışına çıkacak.' Bizler, Kürt gençleri olarak görevimizin, sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Harekette güç dağılımı vardı. Bunun bir kısmını gerilla bir kısmını halk bir kısmını gençler yürütüyordu. Şimdi gerilla güçleri geri çekildiği için bütün sorumluluk gençlerin ve halkın üzerinde olacak. Bu yüzden gençliğin bu noktadan sonra serhıldanları geliştirmesi gerekiyor. O yurtsever ruhuyla, Apocu gençlik ruhuyla her zaman serhıldanlara katılması gerekiyor" dedi.
'Önderliğimizin elini güçlendirmemiz lazım'
"Bunun içinde Önderliğimizin şu şiarını ele almak gerekiyor: Biz bu devrime genç başladık, genç bitireceğiz" diyen Tanrıverdi, şöyle devam etti: "Gerek Kürdistan'da gerekse Türkiye'deki bütün gençlik hareketi bu noktada Önderliğin elini güçlendirmesi gerekiyor" dedi. Cezaevlerinde PKK ve PAJK'lı tutsaklar tarafından gerçekleştirilen süresiz ve dönüşümsüz açlık grevini hatırlatan Tanrıverdi, "Nasıl ki yoldaşlarımız bedenlerini ölüme yatırdıysalar, bizlerin de bundan sonra çalışması ve sorumluluk taşıması gerekiyor. Her yerde barış dillendiriliyor. Ancak bu süreç barış süreci değil, müzakere sürecidir. Halk arasında müzakere süreci ile birlikte rehavetin yayılmasının yanlış olduğunu düşünüyoruz. Önderliğimiz konuşmasında, eylemsellik sırası halkta ve gençlerde, yani dışarıda demişti. Bizler de bu sorumluluğu taşımalıyız. Gerilla güçleri 8 Mayıs'ta geri çekilecek. Kendini katmayan, geride bırakan gençlerin bu çağrı ile daha çok katması gerekiyor. Önderimizin başlattığı devrimci ruhun bayrağını taşımalıyız. Sloganımız ise 'Önderlik özgür olmayana kadar bizler de özgür olamayız.' Bu bütün Kürt gençlerinin vazifesidir."
'Mücadeleyi her alana taşımak gerekiyor'
Konferansa Bingöl Üniversitesi'nden katılan Gafur Öpergi ise, yapılan 2 günlük konferansın amacının Kürt gençlerinin sürece dahil edilmesi olduğunu söyledi. Kürt gençleri olarak tüm etkinliklerinin bu yönde olacağını aktaran Öpergi, Kürt gençlerinin Öcalan'ı anlayarak ve özümseyerek ilerleyeceğini kaydederek, yapılan konferansla örgütlenerek sistemin yoz yaşamına alternatif bir yaşam oluşturduklarını dile getirdi. Türkiye'deki bütün devrimci ve sosyalist öznelerin Kürt halkının onurlu mücadelesinin haklı bir dava olduğunun farkında olduğunu belirten Turgut Özal Üniversitesi öğrencisi Özge Yılmaz ise, 1968 ve 1972 yıllarında bütün devrimcilerin Kürt halkının özgürlük mücadelesini desteklediğini aktardı. Türkiyeli halkların ve Kürt halkının mücadelesinin ortak olduğunu söyleyen Yılmaz, "Bu ezen ezilen sistemi, kimlik ve emek sömürüsü ile aynı zamanda kadın sömürüsünün ortadan kaldırılması için bir ortak mücadele platformu oluşturmalıyız. Biz mücadelenin ortaklaşmasından güç çıkacağını biliyoruz. Bütün çalışmalarımızı bunun üzerine yoğunlaştırıyoruz. Çalışmaların ayrı ayrı olması sadece TC devletinin işine gelir. Onun dışında kimsenin işine gelmez. Mücadeleyi her alana taşımak gerekiyor" şeklinde konuştu.
'İdam sehpalarına giderken Türk ve Kürt halkların kardeşliği'
"6 Mayıs'ta Denizler, yine Mahir ve İbrahimler, Türkiye'deki devrimci örgütlerin tamamı idam sehpalarına giderken Türk ve Kürt halklarının kardeşliği için mücadele ettiklerini söylemişlerdi. Biz de sonuna kadar bu alanda mücadele edeceğiz" diyen Yılmaz, demokratik çözüm inşasında gençlerin öncü olması gerektiğini belirtti. Devrimlerin gençlerle güçlendiğini dile getiren Yılmaz, gençlerin bu süreçte halkların hassasiyetlerini göz önünde bulundurarak halk ile iç içe geçmesi gerektiğini ifade etti. Üniversitelerin bu tür çalışmaların temel ayağını oluşturduğunu dile getiren Yılmaz, "Zaten Önderlik de üniversitelerde başlattı. Bu hareketliliği biz başaracağız, biz buna inanıyoruz" diye konuştu. Geleceğe dair beklentilerini dile getiren Fatih Üniversitesi öğrencisi Mervan Durmaz ise, amaçlarının üniversitelerde sık sık rastlanan cemaate karşı tutumlarının daha örgütlü ve kararlı bir şekilde ileriye taşımak olduğunu aktardı. Cemaati bütünüyle deşifre edeceklerini aktaran Durmaz, "Ben cemaatin içerisinde yaklaşık 9 yıl kaldım. Ancak kesinlikle cemaatin kandırılmış bir elemanıydım. Bu konuda cemaate karşı bütün tutumuzu geliştireceğiz" dedi. DİHA