Yaşamına son veren Elbay için fidan dikildi
Yaşamına son veren Elbay için fidan dikildi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi'ndeki araştırma görevlileri, 18 Nisan'da Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde araştırma görevlisi iken yaşamına son veren Murat Elbay için fidan dikti.
Yürüyüşte, "Mobbinge son", "Senetsiz bilim senetsiz yaşam istiyoruz" dövizleri açan akademisyenler, "Güvenceli gelecek özgür bilim" sloganı attı. Ormanlık alanda grup adına açıklama yapan Mihrican Zorlu, araştırma görevlileri olarak bugüne kadar güvenceli gelecek istediklerini ve iş güvencesi olmadan akademik özgürlük olmayacağını söylediklerini aktardı. Ancak üniversitelerin yapısının geleceklerini güvencesizleştirdiğini ve yaşam umutlarını da ellerinden aldığını belirten Zorlu, Elbay'ın arkasında bıraktığı notu hatırlatarak, "Sorun bizleri açık ve net bir iş tanımı olmadan, mobbinge maruz bırakarak, senet baskısı altında güvencesizlik tehdidiyle çalışmaya zorlayan, sadece emeğimizi değil, varlığımızı da görünmez kılan, en tepedeki YÖK'ten en alttaki birime kadar katı bir hiyerarşi içinde örgütlenmiş bir akademik yapıda ve onun ürettiği bireyselleşmiş, rekabetçi ve baskıcı akademik kültürde yatmaktadır" dedi. Zorlu, son olarak tüm araştırma görevlilerinin 18 Mayıs'ta Ankara'da düzenlenecek "asistan eylemine" davet etti.
Açıklamanın ardından Elbay için fidan dikildi. DİHA