Ferhat Sir isimli yurttaş,"Deprem döneminde tahsil edilmeyen elektrik faturaları bu yıl elektrik faturalarına fazla bir şekilde yansıtılarak alınmaya çalışılıyor. Ben ayda 800 TL aylık alıyorum. Ben aldığım aylık ile 2 bin 500 TL faturayı nasıl öderim. Bu resmen hırsızlıktır" dedi.
Van'da 23 Ekim ve 9 Kasım 2011 tarihlerinde meydana gelen depremlerde evleri hasar gören ve yıkılan yurttaşların kalması için tahsis edilen konteyner ve çadırlarda kullanılan elektriklerin kullanım bedelleri, deprem dönemi tahsis edilmedi. Depremin ardından hasarlı evlerine dönen yurttaşlara daha sonra gönderilen yüksek miktarlı elektrik faturaları ise yurttaşların tepkisine neden oldu. Deprem dönemi alınmayan elektrik bedelinin şimdilerde gelen faturalara yansıtıldığını ifade eden yurttaşlar, sorunun çözülmesini istiyor.
'Verdiğin dilekçeyi kaybettik'
Depremde evi yıkılınca kendi imkânlarıyla Van merkeze bağlı Düzyol Mahallesi'ne yerleşen ve bir gecekondu yaptığını söyleyen Ferhat Sir, yaptığı eve ilk başlarda gelen elektrik faturalarının normal gider karşılığında geldiğini daha sonra ise faturaların çok yüksek miktarlarda geldiğini ifade etti. Yüksek oranda gelen elektrik faturaları nedeniyle Van Elektrik Dağıtım Şirketi'ne (VEDAŞ) itiraz dilekçesi verdiğini ifade eden Sir, "Ben gelen fatura gideri kadar bir şey kullanmadım. VEDAŞ'ın eve gelerek sayacı kontrol etmesi için dilekçe verdim. Bugün yarın gelmelerini beklerken ardından 450 TL'lik yeni fatura borcu geldi. VEDAŞ yetkilileri kontrol için gelmeyince gelen faturalar yüksek miktarda gelmeye devam etti. En sonunda 2 bin 500 TL elektrik kullanım bedeli olarak bana borç çıkardılar. Bir daha VEDAŞ'a gittim neden kontrol için gelmediklerini sordum. 'Verdiğin dilekçeyi kaybettik' dediler. 'Yeni bir dilekçe yaz' dediler. Ben başka bir dilekçe verdikten sonra eve gelip sayaca baktılar. Sayaca baktıklarında bana sayacın bozuk olmadığını söylediler. Ben de kendilerine böyle yüksek faturalar gelmeden önce gelen 50-60 TL'lik faturaları gösterdim. Bana ilk gelen faturaların normal olduğunu fakat daha sonra gelen 500-600 TL'lik faturaların neden bu şekilde geldiğini, bu kadar elektrik harcamadığımı söyledim" diye konuştu.
'800 TL maaş alıyorum, 2 bin 500 TL elektrik faturası geliyor'
Gelen elektrik faturaların yüksek olduğunu belirten Sir, "Bana gelen fatura bir mahallenin kullanım bedeline eşit. Ben bütün mahallenin elektrik faturasını ödemiyorum ki, benim kaynak atölyemde yok, benim sadece bir ev ve bir evde olması gereken belli başlı eşyalar. Bir evin harcayacağı elektrik bedeli neyse onun gelmesi gerekiyor. Bana gelen elektrik borcu ile benim ne alakam var. Ben ayda 800 TL aylık alıyorum. Bu aylık ile 8 nüfusa bakıyorum. Nüfus başına yüz TL düşüyor. Ben aldığım aylık ile bu 2 bin 500 TL'yi nasıl öderim. Bu resmen hırsızlıktır. Benden kullanmadığım bir şeyin parasını alacaklar. Bu durumu açıklığa kavuştursunlar. Bu şekilde bizi yıllardır kandırıyorlar" dedi.
'Faturayı ödemezsem evimi icra edecekler'
Gelen fatura toplamının bir hafta içerisinde tahsis edilmemesi takdirinde evine icra getireceklerini aktaran Sir, "Bir hafta içerisinde gelen borcu ödemem isteniyor. Ödemediğimde elektriğimi kesecekler ve evime icra getirecekler. Benim fabrikam yok, sanayi de işletmiyorum. Bir televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesinden başka bir şeyim yok. Nasıl bana bu kadar elektrik faturası gelebilir. Açıklarını halkın üzerinden çıkarmaya çalışıyorlar. Depremde herkese bedava elektrik vereceklerini söylediler. Bu şekilde verdikleri elektriklerden edilen zararı şimdi bizden bu şekilde çıkarmaya çalışıyorlar. Benim bu faturaları ödeyecek imkanım yok. Elimde olan faturalar onların hırsızlıklarını ortaya koyuyor. Çünkü ilk gelen faturalar ile son 4-5 ay içerisinde gelen faturaları karşılaştırdığında her şey ortada. Kışın elektrikli soba bile yakmadık, odun sobası kullandık. Ben yapılan bu hırsızlıkları kabul etmiyorum" dedi.
Konu ile ilgili görüştüğümüz Van Elektrik Dağıtım Şirketi yetkilileri ise, bilgi veremeyeceklerini dile getirdi. DİHA
Güncelleme Tarihi: 04 Mayıs 2013, 09:46
SIRADAKİ HABER