Diyarbakır'ın Ergani ilçesine bağlı Kavaklı köyünde yaşayan yurttaşlar, elektriklerinin sık sık kesilmesine ve voltaj dalgalanmalarına tepki gösterdi. 34 haneden 82 haneye çıkan köyde köy sakinleri, kendi çabalarıyla elektrik direklerini kurduklarını belirtti. İlgili kurumlara başvurduklarını; ancak herhangi bir cevap alamadıklarını söyleyen yurttaşlar, sorunun bir an önce çözülmesini istedi.
Yıllardır aynı sorunla karşılaştıklarını söyleyen Kavaklı köyü muhtarı Abdullah Acar, "1988 yılından beri bu köyün elektriklerinin bakım onarımı yapılmadı. Sık sık ilgili kurumlara gidiyorum. Bana verdikleri cevap TEDAŞ'ın özelleştirildiği gerekçesiyle ihale sürecini bekledikleridir. Diyarbakır'a gidiyorum beni Ergani'ye gönderiyorlar. Sürekli oyalıyorlar. Artık yetkililerden de ümidimizi kestik. Kendi çabamızla hayatımızı riske atarak elektrik direkleri kurduk. Voltaj düşüklüğü nedeniyle sürekli kesinti oluyor. 5 yıldır hiçbir beyaz eşyayı kullanamıyoruz. Hepsi yandı. Eşyalarımızı çöpe attık. Ampule oy verdik fakat ampul bizi karanlıkta bıraktı" diye konuştu. Çocuklarının gaz lambaları eşliğinde ders çalıştığını söyleyen Acar, elektrik sıkıntısının yanı sıra yol ve su sıkıntısı yaşadıklarını da ifade etti.
Köyde yaşayan kadınlar ise, elektrik ve su sorunundan dolayı en büyük sıkıntıyı kendilerinin yaşadığını dile getirdi. / Diha
Güncelleme Tarihi: 23 Mayıs 2013, 18:30
SIRADAKİ HABER