Orman ve Su İşleri 14. Bölge Müdürlüğü tarafından çeşitli kanatlıların ve yaban hayvanlarının bulunduğu bölgelere yakın yerlere besi yemi, et ve sakatat bırakıldı.
Çalışmalarla ilgili konuşan Orman ve Su İşleri Hakkâri İl Şube Müdürü Necmettin Yılmaz, ağır kış koşullarından dolayı beslenme zorluğu çeken av ve yaban hayatı için yaklaşık 3 aydır Hakkari ve ilçelerinde yemleme çalışmaları yaptıklarını belirtti.
Yılmaz, "Ekip arkadaşlarımızla birlikte yaban hayvanlarının yaşayabilecekleri bölgeleri araştırdıktan sonra oralara gidip yem bırakıyoruz. Ağır geçen koşullardan dolayı av ve yaban hayatı yemleme ihtiyacı duymaktadır. Biz çalışmalarımız kapsamında bin kilogram et ve sakatat, bin
Yaban hayvanları yiyecek bir şey bulmadıkları zaman yerleşim yerlerine iniyorlar. İndikleri zaman da bilinçsizce avlanılıyorlar. Ayrıca yaban hayvanlarının yerleşim yerlerine inip vatandaşlara zarar vermelerinin önünü kesmek için çalışmalarımızı mart ayının sonuna kadar yapmayı düşünüyoruz. Özellikle avcı dostlarımız bilinçli bir avlama yapsınlar. Bunlar bizim doğal güzelliklerimiz, biyolojik çeşitliliğimizdir. Bunlar yöremiz için eşsiz bir güzellik. Bunlara hep beraber sahip çıkmalıyız" dedi.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)