Uyuşturucu kullanım yaşının 10'a düştüğü Türkiye'de, uyuşturucu kullanan gençler polisin kendilerini teşvik ettiğini söylüyor. Yaşları 10 ile 25 arasında değişen gençler ya boşlukta oldukları ya da arkadaş çevrelerinden dolayı bu maddeleri kullanmaya başladıklarını savunuyor. İzmir'in Kadifekale sokaklarında yerlerde delinmiş pet şişeler arasına konan esrar sigaraları dikkat çekmekte. Uyuşturucu bağımlısı gençler Kadifekale'nin sokaklarında içtikleri uyuşturucuyla kendilerinden geçiyor. Konuşmakta bile zorlanan gençler, yaşadıklarını anlatırken aldıkları maddelerin etkisi ile gülümsüyor.
'Yakalansak ne olacak ki'
Bağdaş kurup oturan gençler, "kader kader" diyerek anlatmaya başlıyor. 22 yaşında olan Mardinli genç, esrarı arkadaş ortamında öğrendiğini ve 10 yıldır kullandığını anlatıyor. "Yakalansak ne olacak ki" diyen genç, "En fazla denetimli serbestlik" diyor. Mardin'in Ömerli ilçesi doğumlu olduğunu anlatan Y.B, uzun bir süre ailesiyle Adana'da kaldığını ifade ediyor. Adana'nın Dağlıoğlu Mahallesi'nde ailesiyle birlikte ikamet ettiklerini söyleyen 27 yaşındaki Y.B, "Evimizin önünde park vardı. Yan tarafta da karakol. Biz o parkta esrar içiyorduk. Polis de yanımızdan geçip, bize bakıyordu ve hiç bir şey yapmıyordu. Arada gelip bizimle içiyorlar ve bize 'Yeterki siyasete bulaşıp bize taş atmayın, burada için istediğinizi' diyorlardı" diyor.
'Bu bile Kale'deki alışverişi özetliyor'
Adana'dan sonra kendisinden yaşça büyük insanlarla 15 yıl önce İzmir'e kaçtığını anlatan Y.B, "Adana'da içiyorduk. İzmir'e gelince daha çok içmeye başladım. Burada da aynı şey var. Ben genelde Kale ve civar yerlerde içiyorum. Yanımıza polisler geliyor. Onlar gördüklerine göz yumuyorlar. Burada polislerle ortak çalışılıyor. Uyuşturucudan elde edilen paranın polise giden yüzdesi var. Kalede bu işler çok dönüyor. Zaten herkes ortada işini görüyor. Polis istese çok rahat yakalar, ama yapmıyor. Benim bir tanıdığım uyuşturucu satıyor. Ona, 'Nasıl bu kadar rahat satıyorsun' diye sordum, oda bana gülerek 'Polisler dibimdedir' dedi. Bu bile Kale'deki alışverişi özetliyor" diye konuşuyor.
Gözaltında teklif!
1994 yılında köylerinin yakılmasının ardından mecburi göç ile İzmir'e geldiklerini kaydeden 25 yaşındaki Y.A. ise "2000'li yıllarda uyuşturucu kullananlara ilk kez şahit oldum. En yakın arkadaşlarım içiyordu. Arkadaşlarıma 'Kim size veriyor bu uyuşturucuyu' dedim. Bana polisin verdiğini söylediler" diye belirtiyor. Polislerin kendisini durduk yere gözaltına aldığını kaydeden Y.A., şöyle konuştu: "Bana gözaltında 'Siyasetle ilgilenme ne istersen yaparız. Altına araba veririz, bize isim ver' dediler. 'İstersen ailene iyi bakarız, kimse de seni bilmez, uyuşturucu veririz sana sen de satarsın' dediler. Ben de reddettim. Arkadaşlarımın evine gidiyorum bazen, bırakıyorlar önlerine torbayı bitirene kadar içiyorlar. Bazıları 'içmesek ölürüz' diyor, bazıları 'yapmasak ailemize kim bakacak' diyor."DİHA
Güncelleme Tarihi: 24 Mayıs 2013, 11:06
SIRADAKİ HABER