1. Kürt Kadın Buluşması başladı

DTK Kadın Meclisi'nin çağrısı ile yapılan "1. Kürt Kadın Buluşması" bir çok kadın kurumu temsilcisinin katılımı ile başladı. Toplantıda konuşan DTK Koordinasyon Kurulu üyesi Mülkiye Birtane, Kürt sorununun çözümü için yol haritasının olduğunu ifade ederek, "Bu yol haritası için görüşler alınacak.

1. Kürt Kadın Buluşması başladı
 . Bunun için de biz diyoruz ki herkes özellikle kadın bu süreçteki tarihi rolünü oynamalıdır. Kadınlar savaş sürecinde her yönüyle şiddet ve baskılara maruz kaldılar. En çok kadınlar acı çekti. Bu süreçte kadınların rolünü oynama hakkı vardır" dedi.

Demokratik Toplum Kongresi (DTK) Kadın Meclisi İmralı sürecine yönelik sözünü söylemek, Rojava'yla dayanışmayı artırmak, kadın katliamlarına karşı mücadeleyi ortaklaştırmak ve mücadele deneyimlerini paylaşmak amacıyla DTK binasında "1. Kürt Kadın Buluşması" toplantısı gerçekleştirdi. DTK Kadın Meclisi'nin çağrısı ile yapılan toplantıya, DTK Eş Başkanı Aysel Tuğluk programının yoğunluğundan dolayı katılamazken, DİKASUM, Kardelen, Ekin Ceren ve SKM gibi birçok kadın kurumunun temsilcilerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda kadın katıldı. Toplantı salonuna, "Dîdara 1'emîn a Jînên Kurd a KCD'ê. Hûn bi xêr batîn" yazılı pankart asılırken, Paris'te katledilen 3 Kürt kadın siyasetçi Sakine Cansız, Leyla Şaylemez ve Fidan Doğan'ın fotoğrafları da asıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan DTK Koordinasyon Kurulu üyesi ve BDP Kars Milletvekili Mülkiye Birtane, siyasal sürece ilişkin değerlendirmelerde bulunarak ortak kadın mücadelesine dikkat çekti.

'Tarihi bir süreçten geçiyoruz'

Önemli bir süreçten geçtiklerini belirten Birtane, "Süreç tarihi bir süreçtir ve çok önemlidir. Her iki taraf da ciddi bir şekilde yaklaşmalıdır. Kadınlar açısından, kadınların söylemi, üslupları ve yaklaşımları, doğrusu eşitlik ve barış için olmalı. Bu tarihte de böyle olmuştur. Bu coğrafyada 40 yıldır süren bir savaş var ve bu savaşta binlerce insanımız, gencimiz, kız ve erkeklerimiz yaşamını yitirmişlerdir. Bunun adını da Kürt sorunu koymuşlar. Bu Kürt sorunu Kürtlerden kaynaklanmamıştır. Bir sebebi var. Hak ve özgürlükler inkar edilmiş, bunun üzerinde Kürtler haklarını ve özgürlüklerini talep etmişlerdir" dedi. Birtane, "Bir yerde hak ve özgürlükler ihlal edilmişse, ister istemez hak ve özgürlüklerin arayışı ve elde edilmesi de bir taraftan meşru bir haktır. Kürtler bu 40 yılın sonunda bu meşru haklarını aramışlardır. Bugün biz diyoruz ki 40 yıllık bir savaştan sonra her kesim barışma ve barış sürecine gelmiş durumda. İmralı Adası'nda elde ettiğimiz bilgilere göre 5-6 aydır devletle görüşme yapılmış ve görüşme düzeyine ulaşmıştır" değerlendirmesinde bulundu.

'Mektuplar muhataplarına ulaştırılacak'

"Sayın Öcalan 90'lı yıllardan bugüne kadar barış sürecinden bahsediyordu. Onlarca kez ateşkes için çabalar oldu, fakat olumlu bir cevap gelmemişti" diyen Birtane, "Bu dönemde de biz o kadar kayıp ve acı yaşadık, bütün Türkiye halkı, sadece Kürt halkı değil, bu gün eğer bu süreç başlatılmışsa biliyoruz ki barış için verilen ısrarlı mücadele kazanmıştır. Bu gün görüşmelerin bir tarafı Kürt halkı adına ve Ortadoğu'daki tüm halkların adına Sayın Abdullah Öcalan'dır. Diğer taraf da devlet ve hükümettir. Biliyorsunuz ki bu süreç adına 2 heyet İmralı'ya gitti. En son olarak bir heyet gitti. Ondan sonra Sayın Öcalan görüşlerini almak için 3 ayrı yere 3 mektup gönderdi. Sayın Öcalan bu görüşler üzerine rolünü oynamak için Kürt halkının ne istediğini, Türkiye için, Ortadoğu için iyi bir yaşam için görüşlerini söyledi. 3 mektup zaten basında yer aldı. Bu mektuplar muhataplara ulaştırılacak" dedi.

'Kadınlar bu süreçte rolünü oynamalıdır'

Bir yol haritasının olduğunu ifade eden Birtane, "Bu yol haritası için görüşler alınacak. Bunun için de biz diyoruz ki herkes özellikle kadın bu süreçteki tarihi rolünü oynamalıdır. Bunun üzerinden de DTK Kadın Meclisi bu toplantıyı gerçekleştiriyor. Kadınlar savaş sürecinde her yönüyle şiddet ve baskılara maruz kaldılar. En çok kadınlar acı çekti. Bu süreçte kadınlarını rolünü oynama hakkı vardır. Bunun için de biz diyoruz ki Kürdistanlı kadınların da katılımıyla biz bu gün geniş bir tartışma yapacağız ve biz de görüşlerimizi ilgili yerlere ulaştıracağız. Amed'de kadınların da görüşleri bu süreçte yerini alacak" dedi. Birtane şöyle devam etti: "Biliyoruz ki bu tarihi süreç her yönüyle sabotaja uğrayabilir. Böyle görüşmelerde, böyle müzakerelerde, her zaman sabotaj öne çıkıyor. Biliyorsunuz ki bir buçuk-iki ay önce Paris'te 3 mücadeleci kadın, bu süreç amacına ulaşmasın diye karanlık güçler tarafından katledildiler. Biz bu katliamı bir kez daha kınıyoruz. Diyoruz ki her dönemde Kürt kadınları, mücadeleci kadınlar rollerini oynamışlardır. Bu süreçte de bu rol oynanacaktır. Sabotajlar hiçbir zaman kadınları yollarından geri döndüremeyecektir."

'Kürt kadınları, Ortadoğu kadın mücadelesinin öncülüğünü yapacaktır'

Birtane konuşmasının devamında şunları söyledi: "Biz sadece Türkiye için değil, Ortadoğu için diyoruz ki Rojava için, Güney Kürdistan için, Ortadoğu için, Doğu Kürdistan için Kürt kadınları her zaman toplumunun öncülüğünü yapmışlardır. Bundan sonra da hem kendi toplumunun hem de Ortadoğu kadının öncülüğünü yapacaktırlar. Mayıs ayında da tarihi bir süreçten geçeceğiz. Kürt kadınları Ortadoğu Kadın Konferansı'nın öncülüğünü yapacaktır. 2010 yılından bu yana da 2 Kürt ulusal kadın konferansı yapmışlardır. Barış için rollerini oynamak istediler. Bu sürecin dili her zaman hak ve özgürlükler üzerinedir. Bundan sonra da toplumun hak ve özgürlükleri, kadının hak ve özgürlükleri adına olacaktır. Kadınları özgür olmayan toplumların akılları ve toplumu hiçbir zaman özgür değildir."

Toplantı basına kapalı devam ediyor. DİHA

Güncelleme Tarihi: 27 Şubat 2013, 14:12
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER