Narlıdere Savaşa Karşı Gençlik İnisiyatifi aktivistleri tarafından idam edilişlerinin 41'inci yıldönümünde Türkiye devrimci hareketinin öncü kadrolarından Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan'ı anmak için Narlıdere Açık Hava Tiyatrosu'nda "Denizleri anma ve barış konseri" düzenlendi. Çok sayıda kişinin katıldığı konserde, Denizlerin fotoğrafları ve "Gençlik gelecek, gelecek Sosyalizm" pankartı asılarak, "İş barış özgürlük", "NATO'dan çıkılsın üsler kapatılsın" ve "Yusuf, Hüseyin, Deniz, sürüyor sürecek mücadelemiz" sloganları atıldı. İnisiyatif adına açıklama yapan Cemile Binboğa, hükümetin dayattığı savaş politikalarıyla birlikte Türkiye gençliğine savaş ve ölüm yolu gösterildiğini dile getirerek, "Bizler ise 6. Filo'ya geçit yok, üsler kapatılsın, NATO'dan çıkılsın diyen Denizlerin mücadele bayrağını dalgalandırmak için ABD askeri olmayacağımızı bir kez daha haykırıyoruz" dedi. Denizlerin son sözünü hatırlatan Binboğa, "Denizler Kürt halkı olmadan Türk halkının da özgür olmayacağını biliyorlardı. Çünkü onlar Kürt ve Türk halkı eşit halklara sahip olmadan emperyalizme karşı güçlü ve birlikte mücadele verilemeyeceğini biliyorlardı" diye konuştu.
'Yaşasın halkların kardeşliği'
Barışın sadece işçi ve emekçilerin mücadelesi ile geleceğini aktaran Binboğa, şunları ifade etti: "Tarih bize gösterdi ki; aradan 42 yıl geçmesine rağmen Denizler unutulmazken, cellatların isimleri dahi hatırlanmıyor. Bugün iktidarda olanların da iktidardan indikleri anda isimleri unutulacaktır." Narlıdere Demokrasi Platformu adına açıklama yapan Eğitim Sen 6 Nolu Şube yöneticisi Mehmet Doğan da savaşlara, sömürüye, doğa katliamlarına karşı barış ve kardeşlik için mücadele edenler olarak Denizlerin yolunda ilerlemeye devam edeceklerini belirtti. Konser Grup Yel Değirmeni ve Cevdet Bağcı'ın ezgileri ile sona erdi. DİHA
Güncelleme Tarihi: 06 Mayıs 2013, 15:17
SIRADAKİ HABER