Derik Zeytin Festivali başladı

Derik Belediyesi tarafından "Direne direne özgürlüğe yürüyoruz" şiarıyla düzenlenen 4. Zeytin Tanıtım ve Toplama Kültür Sanat Festivali başladı.

Derik Zeytin Festivali başladı
 Mardin'in Derik ilçesinde, belediye tarafından düzenlenen 4. Zeytin Tanıtım ve Toplama Kültür Sanat Festivali başladı. "Direne direne özgürlüğe yürüyoruz" şiarıyla düzenlenen festivalin açılış programına aralarında BDP Eş Genel Başkanı Gültan Kışanak, BDP Diyarbakır Milletvekili Nursel Aydoğan, BDP Diyarbakır Milletvekili Emine Ayna, BDP il ve ilçe örgütleri, bölge belediye başkanlarının olduğu yüzlerce yurttaş katıldı.

Derik Belediyesi önünde başlayan festivalde sık sık "Bijî Serok Apo" ve "Siyasi tutsaklar onurumuzdur" sloganları atılırken, açılış konuşmasını yapan BDP Eş Genel Başkanı Gültan Kışanak, BDP'li belediyelerin tüm baskı ve sindirme politikalarına rağmen çalışmalarını yükselterek sürdürdüğünü kaydetti. Kışanak, belediyelerin bundan sonra da halka hizmeti aksatmadan götüreceğini söyledi. Erbane Grubu'nun sunduğu müzik dinletisinin ardından, Derik Belediyesi Çok Amaçlı Salonu'nda "Zeytin dalıyla barışı örelim" adlı fotoğraf sergisi açıldı.

Belediye tarafından 2012 yılı içerisinde yapımı tamamlanan Hanok Suyu Hattı Projesi, Cebello Mesire Alanı, Gula Sor Eğitim Destek Evi ve Qedrîcan Kültür Evi'nin açılışı gerçekleşti. Festival, konser ve farklı etkinliklerle devam ediyor. DİHA

Güncelleme Tarihi: 20 Ekim 2012, 17:02
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER