Çukurova Üniversitesi'nde okuyan Adana-Osmaniye Tabip Odası'na bağlı Tıp Öğrencileri Komisyonu üyeleri, sağlık-eğitim çalışması kapsamında Adana'nın Tuzla beldesi Karagöçer ve Kapı köylerinde çadırlarda yaşayan tarım işçileriyle bir araya gelmek için akşam saatlerinde yola çıktı. Çadırlara 2 kilometre kala askerler tarafından durdurulan öğrenciler, "Valilik ve kaymakam izni olmadığı" gerekçesiyle engellendi.
Öğrenciler, yapılan uygulamanın hukuksuz olduğunu ifade ederek, geçişlerine izin verilmesini istedi. Askerin köye girişe izin vermeyeceğini belirtmesi üzerine öğrenciler, tarlada oturmaya başladı. Olayın duyulmasıyla olay yerine Adana Osmaniye Tabip Odası Başkanı Ali İhsan Ökten, BDP PM Üyesi İbrahim Yakut, HDP İl Eş Başkanı Yusuf Tek, HDK Adana İl Yürütme Kurulu Üyesi Güven Boğa, İHD Adana Şube Başkanı Şahin Kılıç, Haber-Sen Adana Şube Sekreteri Yusuf Kösele ve SES Adana Şube Kadın Sekreteri Gülistan Atasoy geldi. Jandarma ve valilikle görüşen heyet, olumsuz yanıt aldı. Olumsuz yanıt üzerine öğrenciler izin verilene kadar tarladan ayrılmayacaklarını ifade etti.
'Geçen yıl da valilik bu girişimi engellemişti'
Bu çalışmanın değişik illerde de yapıldığını belirten Adana Osmaniye Tabip Odası Başkanı Ali İhsan Ökten, "Geçen yıl da buna benzer bir çalışma yapılmıştı. Buradaki amacımız daha çok mevsimlik olarak gelen ve kötü koşullarda yaşayan, sağlık hizmeti alamayan tarım işçilerine sağlık taraması yapmak. Var olan hastalıkları ortaya çıkarabilmek, onların tedavi olmalarını sağlamak amacıyla böyle bir çalışma yapılıyor. Bu insanların tansiyonları ölçülecekti, sabah kan şekerlerine bakılacaktı, ağız ve diş sağlığı eğitimi verilecekti. Ayrıca bebeklerin kiloları tartılıp yaşlarına göre normal besleniyorlar mı, buna bağlı olarak bir hastalıkları var mı? Bunlara yönelik bir sağlık eğitim çalışması yapılacaktı. Bu geçen yıl da bir çok ilde yapıldı, yine Adana'da izin verilmemişti. Bu yıl da valiliğin kararıyla izin verilmedi bize" dedi.
Adana'da fiili engelle karşılaştık'
Çukurova Tıp Fakültesi 3'üncü sınıf öğrencisi Ahmet Özel, "Biz buraya sağlık eğitim çalışması için gelmiştik. Daha önce birçok ilde yapılan çalışmalar bu şekilde ilerliyordu. Herhangi bir valilik iznine ihtiyaç duyulmuyordu. Başlarında bir hocanın durmasıyla öğrenciler bu tarz çalışmalar yapıyorlardı. Diğer illerin aksine Adana'da fiili engellerle karşılaştık" dedi. 4'üncü sınıf öğrencisi Abdullah Kocaoğlu ise, tarım işçilerinin yanına ulaşmadan engellendiklerini söyledi.
'Buradaki durumun ortaya çıkmasını istemiyorlar'
Tarım işçilerinin çok kötü şartlarda yaşadıklarını ifade eden 5'inci sınıf öğrencisi Fuat Gülmüş de, "Bizi engellemelerinin bir sebebi bunun ortaya çıkmasını istemiyorlar. Çünkü geçen yıl da böyle bir şey oldu yine bizi engellediler. Hastanede hasta bakıyoruz, halk sağlığı stajında saha çalışması yapıyoruz. Burada tansiyon şeker bakınca mı tehlikeli oluyor. Biz tıbbi malzemelerimizi bir kenara bırakalım seyahat özgürlüğümüzü kullanıp gidelim dedik. Ona da hayır dediler. Geçen sene demişlerdi ki 'size refakat ederiz ama orada sosyal sağlık ve çalışma koşulları hakkında tek bir soru soramazsınız' demişlerdi" dedi.
Öğrenciler, durumu protesto etmek için izin verilene kadar tarlalardan ayrılmayacağını belirtti. Soğuk havaya rağmen tarlada sabahlayan öğrenciler, seslendirdikleri ezgiler eşliğinde halay çekti. Öğrencilerin tarladaki bekleyişleri devam ediyor. DİHA
Güncelleme Tarihi: 04 Mayıs 2013, 10:07
Tıp öğrencileri tarlada sabahladı
Adana'nın Tuzla beldesindeki mevsimlik tarım işçilerini sağlık taramasından geçirmek ve sağlık konusunda temel bilgi vermek isteyen Adana-Osmaniye Tabip Odası'na bağlı Tıp Öğrencileri Komisyonu üyeleri asker tarafından engellendi. Öğrencilerin tarlada sabahlayarak, engel kalkana kadar oturma eylemlerini sürdüreceklerini belirtti.
SIRADAKİ HABER