Antep Mücadele Birliği Platformu, Deniz Gezmiş, Hüseyin İnan ve Yusuf Aslan'ı idam edilişlerinin 41'inci yıldönümünde anmak ve idam edilişlerini protesto etmek amacıyla Yeşilsu Parkı'nda miting düzenledi. Kırkayak Parkı'nda toplanan yüzlerce kişi, "Denizleşenlerimizle yürüyoruz" ve " Denizlerin yolunda yürüyoruz devrime" pankartlarını açarak yürüyüşe geçti. "İdamlar bizi yıldıramaz", "Devrim savaşçıları ölümsüzdür" ve "Halkın denizi denizleşen halkla yürüyor iktidara" sloganları atan kitle, Yeşilsu Parkı'na kadar yürüdü. Polis arama noktasından geçerek alana girenlere hitap eden Miting Tertip Komitesi Başkanı Engin Baltacı, düşen bayrağı kendilerinin devraldığını belirterek, Deniz, Hüseyin ve Yusuf'u anmanın tarihi bir sorumluluk olduğunu söyledi.
Ardından konuşan Antep Mücadele Birliği Platformu Temsilcisi Serkan Yılmaz ise, Denizler ve Mahirlerin devrimci mücadeleyi seçtiklerini söyledi. Herkesi Denizler gibi mücadele etmeye çağıran Yılmaz, "Onlar gibi devrim mücadelesine yürüyelim. Denizleri sahiplenmek, gözyaşı dökmek değildir. Onları anmak, kapitalizme ve emperyalizme karşı çıkmaktır. Onun için Denizlerin yolu devrim yoludur. Bu gün dünyadaki tüm emekçi halklar isyan noktasına gelmiştir. Bizler dünya halklarının yanında devrime yürüyeceğiz" diye konuştu. Deniz Gezmiş ve arkadaşlarının ailelerine gönderdiği mektuplar okunduktan sonra Devrimci Öğrenci Birliği adına konuşan Hazal Yazgan, kısa bir konuşma yaptı.
Konşumaların ardından sahne alan Grup Emeğe Ezgi'nin söylediği şarkılar ile miting sona erdi. / Diha
Güncelleme Tarihi: 05 Mayıs 2013, 16:17
SIRADAKİ HABER