Yüksekova-İran Arasındaki Turizm Görüşmeleri Olumlu Sonuçlar Vermeye Başladı

Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde başlatılan turizm atağı çerçevesinden İran’da ziyaretlerde bulunan 23 kişilik heyetin temasları olumlu sonuçlandı.

METİN TEK - YÜKSEKOVA GÜNCEL - İRAN

Yüksekova Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Yüksekova Ticaret ve Sanayi Odası, Esendere Belde Belediye Başkanı Dırbaz Büyüksu, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe ve ilçede faaliyet gösteren bir grup esnaf, İran’nın Mahabat, Urmiye ve Tebriz şehirlerinde çeşitli temaslarda bulundu.

‘Uzak artık size daha yakın olacak’ sloganıyla yola çıkan turizm birleşenleri, iki ülke turizminin gelişmesi için karşılıklı görüşmeler de gerçekleştirdi.

''HAKKARİ VE YÜKSEKOVA İÇİN ÇABALAYACAĞIZ''

Urumiye Başkonsolosu Fehmi Çetin, bu tür ziyaretlerin önemine değinerek, “İki ülke arasındaki ilişkileri geliştirmek, bu tür ziyaretlerin yoğunlaşmasıyla daha da iyi hale gelecek. Bize daha çok aktarılan, sınırlarda yaşanan sıkıntılar oldu. Bizde bunun çözüme kavuşması için çalışacağız. Biz zaten buradaki yerel makamlarla irtibat halindeyiz. Bilgileri kendilerine aktardık ve bunun takipçisi olacağız. İnşallah bu çalışmamız turizm sezonuna yansıyacak. Ülkemize gelen turistlerden birçoğu İranlı dostlarımızdan oluşuyor. Bölgemiz için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Bu ziyaretler iki ülke arasındaki ticari ilişkilere de kesinlikle yansıyacak. Van’dan artan turizm potansiyeli inşallah kısa sürede Hakkari ve Yüksekova’ya da yansıyacaktır. Bende bu yapılan ziyaret için teşekkür ediyorum” dedi.

''İRANLI MİSAFİRLERİMİZİ YÜKSEKOVA'YA DAVET ETTİK''

Turizm birleşenleri olarak İran’da çeşitli temaslarda bulunduklarını söyleyen TÜRSAB Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, 23 kişilik bir heyetle İran’a geldiklerini belirterek, “27, 28 ve 29 Nisan tarihlerinde İranlı acente yetkililerini Hakkari’de ağırlayacağız. Hakkari ilimizin tanıtımını yapacağız. Yaptığımız toplantılarda, İranlı dostlarımızı misafir etmek için davet edeceğiz. Biz onları en güzel şekilde ağırlayacağız. Artık Yüksekova bu turizmdeki nasibini alsın diyoruz” ifadelerini kullandı.

''ESENDERE SINIR KAPISINDA MİSAFİRLERİMİZİ GÜLLERLE KARŞILAYACAĞIZ''

Esendere Belde Belediye Başkanı Dırbaz Büyüksu ise İran’da ziyaretlerinin devam ettiğini söyleyerek, “Burada ilk olarak başkonsoloslarımızla görüştük. Daha sonra Mahabat, Urmiye ve Tebriz’de çeşitli temaslarda bulunduk. Bize eşlik eden farklı esnaf gruplarımızla Yüksekova ve Hakkari’nin turizmi için çalışmalar yürüttük. Biz onlara kendimizi, şehrimizi tanıttık. Kısa sürede onları memleketimizde ağırlayacağız inşallah. Onları Esendere Sınır Kapısı’nda güllerle karşılayacağız. Bundan sonra hedefimiz bölgemizin turizm çıtasını daha da yükseltmek olacaktır” şeklinde konuştu.

''UZAK ARTIK SİZE DAHA YAKIN OLACAK''

Yüksekova Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Vedat Çoğaç da tanıtım için önemli çalışmalara başladıklarını ifade ederek, “27, 28 ve 29 Nisan günleri İran’daki acenteleri Yüksekova’mızda misafir edeceğiz. Onlara Yüksekova, Şemdinli ve Çukurca’yı tanıtacağız. İnşallah dilediğimiz sonuçları alırız, her şey güzel geçiyor. Bugün bizi burada ağırladıkları içinde çok teşekkür ederiz” dedi.

''TOPLANTIMIZ ŞEHRİMİZE HAYIRLI OLSUN''

Yüksekova Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Timur Sevi ise İran’da olumlu görüşmeler yaptıklarını söyleyerek, “27, 28 ve 29 Nisan tarihlerinde İranlı misafirlerimizi Yüksekova’mıza davet ettik. Turizm birleşenleri olarak bölgenin kalkındırması için elimizden gelen tüm gayretleri göstererek İran’ın 3 şehrinde çalışmalarımız yaptık. Bakıldığında çalışmalarımızda güzel sonuçlar çıktı. Bu yapılan toplantı tüm şehrimize hayırlı ve uğurlu olsun” diye konuştu.

''ONLAR İÇİN YÜKSEKOVA HAZIR''

Güzel sunumlar yaptıklarını belirten Esnaf Kerem Sevmiş, ‘’Özellikle bölgenin turizmi ile alakalı görseller gösterdik. Biz açıkça buradaki acentalarımıza söyledik, artık sizleri bekliyoruz Yüksekova’da ve en güzel şekilde karşılayacağız. Biz onlara isteği her mekanları oluşturacağız. Tek gayemiz Yüksekova’nın geleceğidir’’ dedi.

Hakkari ve Yüksekova için burada olduklarını belirten Esnaf Önal Akçelik, ‘’Biz gölgesinin turizmini geliştirmek için bir takım temaslar sağladık. İlk olarak Mahabat, Urmiye ve En son olarakta Tebriz’de yaptık. Ben Van’dan yaşıyorum ama bugün Yüksekova için çabalıyoruz. İnşallah yerini bulacak bu çabamız’’ İfadelerini kullandı.

''ONLARA EN İYİ ŞEKİLDE MİSAFİRPERVERLİĞİMİZİ GÖSTERECEĞİZ''

Esnaf ve Muhtar Olan Taner Ataş, ‘’Biz turizm birleşenleri olarak Yüksekova ve Hakkari’nin turizm geleceği için bir takım ziyaretler gerçekleştirdik İran devletine. Onlar için İnfolar düzenledik. İnşallah gelecek ayın 27, 28, ve 29 olmak üzere gelen tüm misafirlerimizi ağırlayacağız. Şimdi den herkese hayırlı ve uğurlu olsun diyelim’’ Şeklinde konuştu.

''TÜM ESNAFALRIMIZA ŞİMDİDEN HAYIRLI OLSUN''

Esnaf olan Ömer Demir ise, ‘’Biz STK’lıların öncülüğünde buraya geldik. Umduğumuzdan daha güzel geçti program. İlk olarak Mahabat, Urmiye ve Tebriz oldu. Buralarda farklı ziyaretler gerçekleştirdik. İnşallah bu tüm memleketimize hayır getirecek’’ İfadelerine yer verdi.

''BİZ YÜKSKEOVA'NIN GELECEĞİ İÇİN ÇABALADIK''

Esnaf olan Mehdi Gözey İse, ‘’Bugünkü program gayet güzel gitti. Biz bölge turizm birleşenleri olarak son adımı da gerçekleştirdik. Onları biz Yüksekova’ya davet ettik. Onları en güzel şekilde ağırlayacağız. Bu umut ışığı için tüm çabamızı göstereceğiz'' Şeklinde konuştu.