Yüksekovalı Dağcılar 3 Bin 500 Rakımdaki Kervan Gölünde Yüzdüler

METİN TEK - YÜKSEKOVA GÜNCEL

Yüksekovalı dağcı ve doğaseverler Cilo dağlarındaki 3 bin 500 rakımda bulunan ve krater bir göl olan Kervan Gölüne gittiler.

Doğaseverler Hakkâri’nin Yüksekova ilçesinin Cilo dağlarında bulunan 3 bin 500 rakımda ki Kervan Gölünde doyasıya yüzdüler.

Yüksekova ilçesinde faaliyet gösteren Yüksekova Ekoloji Dağcılık ve Spor Kulübü Derneği üyeleri, her hafta olduğu gibi Hakkâri ve ilçelerini gezerek etkinliklerini sürdürmeye ve bölgeyi tanıtmaya devam ediyor.

Yüksekova Ekoloji Dağcılık ve Spor Kulübü Derneği, Her hafta olduğu gibi, Hakkâri ve ilçelerinin doğa güzelliklerini görmek ve tanıtmak için bölgenin çoğu noktasını gezmeye çabalıyorlar.

Rehber İskender Kahraman öncülüğündeki 20 kişilik grup olan Yüksekova Ekoloji Dağcılık ve Spor Kulübü Derneği üyeleri, dağcılar ve doğasever, Cilo Dağlarının ve Reşko mıntıkasına yakın yere kadar doğa yürüyüşünden sonra 3 bin 500 rakımdaki Kervan Gölünde doyasıya yüzerek günün keyfini çıkardılar.

Bölgenin kendine has doğal güzellikleri arasında bulunan Cilo Dağındaki muazzam görüntü ve el değmemiş, doğal şelaleleri, bölgede doğal yollarla oluşan gölleri gezen ve bunaltıcı sıcaklardan kaçan doğaseverler 3 bin 500 rakımdaki muhteşem görüntüsüyle herkesi kendine hayran bırakan Kervan Gölünde yüzerek serinlediler.

Kervan gölüne hayran kaldıklarını ifade eden Dağcılık Rehberi (Hakkâri Mihmandarı) İskender Kahraman, ‘’Bugün de 20 kişilik grupla Cilo Dağlarını bazı noktalarını gezerek doğa yürüyüşümüzden sonra bölgenin doğa harikası olan Kervan gölüne geldik. Gördügünüz gibi, muazzam bir görüntüsü var. Bugün havaların aşırı sıcak olmasıyla biz de soğuk suyuyla olan Kervan gölüne girerek doyasıya yüzdük. Buradan Cilo dağının neresine giderseniz gidin her yeri muazzam güzelliklerle dolu bir bölge. Burası turizme açılacaksa talan edilmemeli. Çünkü burası herkesin görmesi gereken bir yerdir. Biz de Kervan gölüne girerek günün keyfini çıkardık. Biz dogaseverleri bölgemize davet ediyoruz. Gelen her misafirlerimiz de elimizden geldiğince misafirperverliğimizi göstereceğiz. Çünkü bu bölgelerin hepsi tarih kokuyor. Hepsi tarihi bölgeler. Bu gün muazzam bir tabiat güzelliğini yaşadık. Şuan yüzdüğümüz yer eskiden ipek yolu üzerinde bulanan kervanların geçtiği yoldur. Onun için ‘Karwan Vadisi’, ‘Karwan Gölü’ deniliyor. Eski tarihlerde buradaki insanlar nasıl gelen misafirlere, kervancılara kahve pişirip ikram ediyorlarsa biz de gelen misafirlerimize o sıcaklığı göstereceğiz.’’ Kahraman, ‘’Umut ediyoruz Yüksekova tüm yönleriyle turizmin merkezi olacak ve doğal güzellikleri korunacak’’ dedi.

Yüksekova’nın her bölgesini tanıtmak için doğa yürüyüşlerini gerçekleştirdiklerini belirten Yüksekova Ekoloji Dağcılık ve Spor Kulübü Derneği Başkanı Suat Öztekin de, ‘’Özellikle Sat göllerini, Terazin göllerini ve Kervan göllerini sürekli ziyaret ediyoruz. Sabah saatlerinde başladığımız doğa yürüyüşü ardından öğlen saatlerinde 3 bin 500 rakımda bulunan göllere çıktık. Göller arasından muazzam görüntüsüyle hayran bırakan Kervan gölüne giderek arkadaşlarla doyasıya yüzdük.  Yetkililerden buranın özellikle turizme açılması istiyoruz. Bulunduğumuz yerin Avrupa’da, İsveç ve Norveç gibi ekol ülkelerin eşsiz güzelliklerine eş değer olduğunu belirtmek istiyorum. Onun için buranın derhal turizme açılmasını istiyoruz. Buradan yetkililere sesleniyoruz. Yüksekova turizm merkezi olmalı. Ve buradan doğaseverlere duyurumuzdur lütfen çöplerinizi doğaya atmayın. Çünkü burası doğa harikası.’’ İfadelerini kullandı.