Yüksekovalılar Havalimanı'na iniş kolaylığı için 'aletli iniş sistemi'ni kurulmasını istiyor

Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde yaşayan vatandaşlar kışın olumsuz hava koşullarında uçakların Selahaddin Eyyubi Havalimanına iniş yapılabilmesi için 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasını istiyorlar.

METİN TEK - YÜKSEKOVA GÜNCEL

Yüksekova ilçesinde yaşayan vatandaşlar kışın olumsuz hava koşullarında uçakların Selahaddin Eyyubi Havalimanına iniş yapılabilmesi için 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasını istediler.

Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı yüksek teknik donanımda yapılırken, ancak ilçenin dik ve yüksek sıradağları sistemin tam kapasite verimlilikte çalışmasına engel olmasıyla beraber kış aylarında seferlerin aksamasına neden oluyor.

Kış aylarında olumsuz hava koşulları nedeniyle uçak seferleri iptal olurken, vatandaşlar bunun üzerine 200 kilometre yol katarak Van’a giderek uçağa biniyorlar.

Vatandaşlar artık kışın uçak seferlerinin iptal olamaması için, iniş kolaylığı için 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasını istediler.

YÜKSEKOVALILAR: ''KIŞ AYI ARTIK BAHANE OLMASIN''

Perviz Geçirgen, ''Son donanımlı bir havalimanımız ama ama kış aylarında ciye dönüşüyor. Bizde artık uçakaların kışında inmesi için 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasını ve ver artık rahatlık istanbul ve Ankara'ya gidip gelmek istiyoruz. Yetkililerden ricamız artık sitemin kurulmasıdır'' dedi.

Yunus Atıcı, ''Ben böyle bir havalimanın bizde olması için çok teşekkür ediyorum. Bu bziler için veli nimettir. Onun için bzide devletten ricamız artık bu sitemi kurup kışın rahatlıkla seyahat yapılmasını istiyoruz ve talep ediyoruz'' Şeklinde konuşu.

Ramazan Özdel, ''Evet her sene olduğu gibi be sene de Havalimanını kullanmayacağız. Onun için yetkililerden acilen artık 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasını istiyoruz. Çünkü işlerimiz oluyor buraya uçaklar inmediği için bzide direk van'a gidiyoruz. Artık bu sistem ilçemize kurulsun'' İfadelerini kullandı.

Sadettin Babat, ''En çokta ben mağduru oluyorum. Çünkü bir esnaf olarak bir sürü işimiz oluyor çıkmak için her kış aylarında girmek zorunda kalıyoruz. Onun için artık bu sistemi kurun çünkü Van gibi ili ve 3 saatlik yola gitmek istmiyoruz. Burada kaza, bela oluyor. Artık bizde kışın rahatlıkla uçak istiyoruz''dedi.

Erdinç Düzen, ''Kaç yıldır kışın gelmesiyle havalimanımız adeta cileye dönüşüyor. Çünkü 'aletli iniş sistemi' olmadığı için kışın sisli ve zorlu hava şartlarından dolayı uçakalr inemiyor ve bizde mağdur oluyoruz. Onun için yetkiilerden acilen çağrımız biran önce kurun bu sistemi'' Şeklinde konuştu.

Ayhan Dayan, ''Artık kışa girdik ve bununla beraber hava şartları gittikçe kötüleşecek. Onun için bizde diyoruz ve rica ediyoruz bu sistemi kurun. Yetkililer artık bu sesimze kulak versinler'' İfadelerini kullandı.

Mustafa Gülgen, ''Malum işte biliyorsunuz kış geldi zorluklarda başlayacak. İnşallah yetkiller kısa sürede devreye girer bu 'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kuracaklar. Tek isteğimiz artık ilçemiz bu güzel hizmetten yararlanmasıdır'' Şeklinde konuştu.

Adnan Tüner, ''Kışın gelemsiyle zolruklarda başlacak elbette. Hava şartların en ağır olduğu Yüksekova'da uçaklar inmeyeceği için bizlerde İstanbul ve Anakara illerine gitmek için karlı ve buzlu yollara aldırış etmeden 200 kilometre uzakta olan Van'a gidiyoruz. Artık bunu bu sene yaşamak istemiyoruz. Yetkililerden acilen çağrımız,  'aletli iniş sistemi'ni (ILS) kurulmasıdır'' Dedi.

Süleyman Sarıcan, ''Yetkiller bu sene artık acilen bu sistemi kursunlar. Çünkü bzide ve müşterilerimiz mağdur oluyor bazen Van'a gönderiyoruz. Allah kurusun yolda kaza, bela herşey oluyor. Artık kurun bu sistemi bitsin bu çile''  İfadelerini kullandı.

Serdar Kaya, ''Bizde her sene bunu dile getirdik. Çünkü zorlu bir süreç başlıyor. 6 ay boyunca uçuşlarımız olmuyor. yetkililer biran önce bu sistemi kursunlar insanlarımız uçak için Van'a gitmesinler çileli yola kendilerini atmasınlar'' Şeklinde konuştu.

Bülent Atalay, ''Zorlu süreç başladı artık insanlarımız kış zorluğuyla uğraşacak. En önemlisi uçak seferlerimiz hep iptal olacak malum sis hava bırakmayacak. Onun için yetkililerden çağrımız birazn önce bu sistemi kurun'' Dedi.