Van'da Türkiye Barış Meclisi'nin organizesi ile biraraya gelen 76 sivil toplum örgütü "barış" çağrısında bulundu. Aralarında Van Barış Anneleri İnisiyatifi ile Van Şehit ve Gazi Aileleri Yardımlaşma Derneği'nin de bulunduğu 76 STK, Elite World Van Otel'de basın toplantısı düzenledi. STK'lar adına ortak metni açıklayan Van-Hakkari Tabipler Odası Başkanı Prof. Dr. Çetin Kotan, Van'daki STK'ler olarak yeniden başlayan barış görüşmelerini desteklediklerini belirterek, yaşanacak her türlü provokasyondan etkilenmeden sürdürülmesi gerektiğine inandıklarını ifade etti.
'Fransa'da yaşanan açık provokasyondur'
Türkiye'de başta bölgede olmak üzere 30 yılı aşan bir savaşın olduğunu ve bu savaş nedeniyle binlerce yurttaşın yaşamını yitirdiğini belirten Kotan, yaşanan bu acılardan sonra devlet ile PKK Lideri Abdullah Öcalan arasında tekrardan görüşmelerin başladığını belirterek, "Tekrar başlayan sürecin bu kez çok daha ciddi, dikkatli ve hassas bir şekilde sürdürülmesi gerekmektedir. Bu tür barış görüşmeleri dünyada yaşanan diğer örneklerden de bildiğimiz gibi oldukça zorlu süreçlerdir. Yıllar süren çözümsüzlükten sonra tarafların barış masasına oturmalarıyla birlikte bu süreci sekteye uğratacak olaylar yaşanabilmektedir. Nitekim Fransa'da yaşanan son olay da apaçık bir provokasyondur" dedi. Barış görüşmelerinin toplumsal denetime olanak sağlayacak bir şekilde sürdürülmesinin hayati önem taşıdığını ve tarafların bu süreçte şeffaflığa gereken özeni göstermeleri gerektiğini belirten Kotan, "Toplum olarak bu sürece destek verilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda başta siyasetçiler ve basın olmak üzere herkesin sürece uygun bir barış dili geliştirmesi de zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. Bizler artık barışın, adaletin, özgürlüğün ve eşitliğin hüküm sürdüğü bir coğrafyada yaşamak istiyoruz" diye konuştu.
'Bu savaşa verecek başka çocuğumuz yok'
Kotan'ın ardından söz alan Van Şehit ve Gazi Aileleri Yardımlaşma Derneği Başkanı Ahmet Baki, 16 yıldır kaybettiği ağabeyinin acısını yaşadığını, artık yaşadıkları acılara tahammüllerinin kalmadığını söyledi. Baki, "16 yıl önce ağabeyimi yaşanan çatışmalı ortamda kaybettim. Tam 16 yıldır annem ve bizler ağabeyimin acısını yaşıyoruz. Artık yaşanacak acılara tahammülümüz kalmadı. Benim bu savaşa artık ne verecek ağabeyim var ne de ağabeyimden sonra doğup büyüyecek ve savaşta ölecek çocuklarım. Artık anneler ağlamasın ve bir an önce barış olsun. Biz Van Şehit ve Gazi Aileleri Derneği olarak yaşanan görüşmeleri olumlu buluyor ve bir an önce savaşın son bularak barışın sağlanmasını istiyoruz" çağrısında bulundu. Daha sonra konuşan Van Barış Annesi İnisiyatifi Üyesi Rukiye Aslan ise, 30 yıllık savaşta 3 çocuğunu yitirdiğini, ama halen barış için mücadele ettiğini belirterek, Fransa'da yaşamını yitiren 3 Kürt kadın siyasetçi için de başsağlığı diledi. Aslan, katliamı ise yaşanan olumlu ortamın provoke edilmesi ve tarafların tekrardan çatışmalı ortama sokulmak istenmesi olduğunu dile getirdi. Aslan, "Ben 3 çocuğunu yitiren bir anne olarak, ben bir barış annesi olarak artık ne asker ne de gerilla annesinin ağlamasını istiyorum. Artık barışın sağlanmasını istiyorum, acılarımıza her gün akıttığımız gözyaşlarımız son bulsun" dedi. / Diha
Güncelleme Tarihi: 13 Ocak 2013, 19:50
SIRADAKİ HABER